WORKSHOPS


Els educadors són considerats la “columna vertebral” per preparar amb èxit els ciutadans per aprofitar un món globalitzat i interconnectat. Quan es va instaurar el confinament als campus universitaris i es va fer imprescindible el canvi d'una avaluació presencial a una digital, els docents van enfrontar una sèrie de desafiaments i van haver d'adaptar immediatament les seves pràctiques. Davant d'aquest escenari s'ha vist imprescindible canviar l'enfocament pedagògic cap a un de més autèntic, sostenible i eficaç.
A través del projecte D-Eva "Avaluació d'habilitats pràctiques amb tecnologies digitals en la formació del professorat", s'han desenvolupat diferents productes per ajudar totes les persones formadores a proposar pràctiques avaluatives que incloguin activitats en què s'aprofitin les tecnologies emergents com les simulacions, la gamificació i la realitat virtual. Aquestes solucions estan elaborades per fer una avaluació formativa sobre diferents competències o habilitats pràctiques com actuar en casos de bullying, autoavaluació del llenguatge corporal o com gestionar el temps de manera efectiva.
En aquest taller, els participants testejaran les solucions digitals creades al projecte i coneixeran els punts clau necessaris per desenvolupar les seves pròpies solucions amb eines de fàcil accés i ús. A través d'activitats pràctiques i col·laboratives, els assistents podran experimentar de primera mà com poden transformar aquestes tecnologies l'avaluació d'habilitats pràctiques, fent-la més interactiva, atractiva i efectiva.

L'objectiu del taller és experimentar amb un procés (express) de relleu generacional. Definint un pla dacció per a la seva execució. Això permetrà a les persones participants entendre quines són les variables que influeixen en la gestió del coneixement en un procés de relleu generacional i comptar amb un prototip de procés.
Amb això, les persones participants comptaran amb petites píndoles d'inspiració, espais de debat i cocreació per treballar els aspectes següents: Conèixer l'algorisme del relleu generacional, Identificar coneixements claus i crítics, Utilització d'IAG per a la transmissió del coneixement, Lliçons apreses i Aplicació de l'algorisme.